fbpx

אימון אירובי או אימון כוח מי מנצח?

24 מאי 2021
יקיר נס
אימון אירובי או אימון כוח

יצא לכם מתישהו לתהות איזה סוג אימון טוב יותר ומה עדיף לבצע? אימון אירובי או אימון כוח?

מה יפיק לכם יותר תועלת בתהליך שלכם? 

במידה ויש לכם מעט זמן לאימון, איזה מהאימונים כדאי לבחור?

אז קודם כל נגדיר מהי המשמעות של כל אחד מסוגי האימונים הללו:

אימון כוח –  כל אימון אשר קיימת בו התנגדות של שרירי הגוף.

אימון אירובי – כל אימון אשר מעלה את דופק הלב וגורם לפיתוח של סיבולת לב ריאה. 

נשאלת השאלה, מה הכי טוב? 

ובכן, שני האימונים הללו חשובים לביצוע ורצוי לא להזניח אף אחד מהם מפאת היתרונות שמתקבלים בכל אחד מהאימונים. אימון כוח זהו אימון אשר מחזק את מסת העצם, משמר ואף מגדיל את מסת השריר. לעומת זאת, אימון אירובי הוא אימון אשר מחזק ומשפר סיבולת לב ריאה. היתרונות של שני סוגי האימונים חשובים מאוד לשיפור תוחלת החיים שלנו. לכן, שני סוגי האימונים חשובים ואף רצוי לשלב את שניהם בחיי היומיום שלנו.

אולם, במידה ומטרתנו היא שיפור יכולות אירוביות, שיפור סיבולת לב ריאה, הכנה למרתון וכו', כנראה שיהיה עדיף להתמקד קודם כל באימוני האירובי. 

במידה ומטרתנו היא שימור או פיתוח מסת השריר, כנראה שיהיה עדיף להתמקד יותר באימוני הכוח. 

אך במידה והזמן שלכם מוגבל ויש לכם מעט זמן להקדיש לאימון, ההעדפה היא לבצע אימון כוח וזאת מהסיבה שבדומה לאימון אירובי, באימון כוח גם קיימת עלייה בדופק ובנוסף אתם מקבלים התנגדות לשרירים שבאירובי לא תצליחו לקבל. 

מסת שריר היא פקטור מאוד חשוב לחיים שלנו. מעבר לכך שבאימוני כוח אנחנו מחזקים את מסת העצם ובעצם מורידים את סיכויינו לחלות באוסטאופורוזיס, שזוהי מחלה שבה קיים דילול עצם וקיים חשש גדול יותר לשברים בעצמות, אנחנו מחזקים את מסת השריר שלנו, דבר שיעזור לנו בפעולות יום יומיות שבגיל צעיר הן מובנות מאליהן, אך ככל שמתבגרים מסת שריר מפותחת תעזור לנו בתנועות בסיסיות ותמנע מאיתנו להפוך להיות סיעודיים ותלויים באדם אחר.

לסיכום, שני האימונים חשובים לביצוע, אך במידה וקיים זמן מוגבל לאימון מומלץ להתמקד באימוני כוח, שניים-שלושה אימונים בשבוע זוהי ההמלצה הכללית.

רוצים לקבל תוכנית כושר אונליין מותאמת אישיית? השאירו פרטים ואני אדאג לחזור אליכם בהקדם האפשרי.

לכל שאלה או התייעצות בנוגע לתחרויות בפיתוח גוף,

זמין עבורכם\ן תמיד- יקיר נס, מר ישראל בפיתוח גוף 4 פעמים.

חייגו: 050-669-3588

2020 © כל הזכויות שמורות ל-FITNASS