fbpx

ברכיים עוברות את קו אצבעות כף הרגל בסקוואט מותר או אסור?

13 ספטמבר 2021
יקיר נס

ישנה טענה האומרת שבמהלך ביצוע התרגיל "סקוואט" אין לעבור את קו אצבעות כף הרגל עם הברכיים מכיוון שהדבר עלול לגרום לעומס בברכיים ובסופו לפציעה.

הטענה הזו נכונה חלקית, במידה ולא נעבור עם הברכיים את קו האצבעות אכן נוריד עומס מהברכיים שלנו, אבל האם עומס זה בהכרח דבר רע ?האם במידה ונעבור עם הברכיים את קו אצבעות כף הרגל, זה מה שיגרום לנו להיפצע? 

קודם כל חשוב להבין שעומס אינו בהכרח דבר רע, להיפך, מה שאנחנו רוצים להשיג הוא עומס  על מנת לחזק את כל מערכות הגוף. 

שנית, הברכיים שלנו מסוגלות להתמודד עם עומסים שכאלה, כמובן כאשר הכל מותאם עבור המתאמן ספציפית ובהדרגתיות. לצורך הדוגמה- לא נבצע סקוואט בפעם הראשונה עם 70 קילו, אלא נתחיל עם משקל גוף או משקל קל ונעלה את העומס בהדרגתיות.

במידה ואכן נשמור שהברכיים אינן יעברו את קו האצבעות אנחנו עלולים להיתקל בשני קשיים עיקריים: 

  1. יצירת עומס גדול יותר על הגב התחתון – דבר שאינו בהכרח רע אבל זוהי אינה מטרת התרגיל. 
  2. נפגע בביצוע התרגיל, האפקטיביות שאנחנו נרצה להשיג מהתרגיל תרד, תהיה לנו הגבלה בטווח התנועה ואף קושי ביצירת טווח תנועה מלא (סקוואט עמוק). 

לסיכום , הדרך של ביצוע תרגילי כושר באימונים אינדיבידואלית עבור כל מתאמן, כל אחד יבצע את התרגיל בצורה אחרת, אין טכניקה נכונה ולא נכונה, זה בסדר לעבור עם הברכיים את קו האצבעות וזה בסדר גם שלא, כל מקרה לגופו, נדרשת התאמה אישית עבור כל מתאמן. 

מה שיוביל אותנו לפציעה זה ניהול עומסים לא נכון, התקדמות מהירה מדי ומניעת התאוששות בין האימונים.

ההמלצה היא לעבוד עם מאמן אישי, שיבנה תוכנית המתאימה למטרות ולפיזיולוגיה שלנו, תוכנית שתכלול מעקב על העומסים, תדאג להתאוששות שלנו ותיצור התקדמות.  

לכל שאלה או התייעצות בנוגע לתחרויות בפיתוח גוף,

זמין עבורכם\ן תמיד- יקיר נס, מר ישראל בפיתוח גוף 4 פעמים.

חייגו: 050-669-3588

2020 © כל הזכויות שמורות ל-FITNASS