fbpx

אימון בוקר או אימון ערב מה כדאי ?

03 אוקטובר 2021
יקיר נס

אימונים בשעות הבוקר או בשעות הערב מה יהיה הכי טוב עבורנו ? 

התשובה לשאלה הזו היא אינדיבידואלית, לכל אחד מאיתנו יש שגרת חיים השונה משל השני, עדיפויות שונות, אנרגיה שונה במהלך היום וכן הבדלים נוספים. לכן אנחנו צריכים לשאול קודם את עצמנו מתי הכי טוב לנו לבצע את האימון שלנו ? באלו שעות יש לנו יותר אנרגיה לבצע אימון ולא "לסחוב" אותו ?

לאימון בשעות שונות של היום, כמו לכל דבר, יש יתרונות וחסרונות. 

לאימון בוקר קיים יתרון עבור אנשים מסוימים מבחינה פסיכולוגית, כיף להם לפתוח את היום באימון וזה בעצם נותן להם אנרגיה להמשך היום. בנוסף, אחרי יום העבודה הארוך הם אינם צריכים לסחוב את עצמם לאימון כי ביצעו אותו כבר מוקדם יותר. לעומתם, לאנשים מסוימים יהיה קושי בלקום מוקדם יותר – לדוגמה, לאנשים שעובדים במשמרות ערב-לילה, לכן ככל הנראה אימון בשעות הבוקר המוקדמות יהיה פחות יעיל עבורם. 

יתרון נוסף לאנשי הבוקר הוא שלרוב הם מתאמנים על קיבה ריקה וישנם אנשים שזה מועיל להם שאין אוכל בקיבה ואין הפרעה למערכת העיכול – כלומר, במידה ויבוצע עיכול ארוחה במהלך האימון זה יפגע בביצועים שלהם. מנגד, ישנם אנשים הפעילים בשעות הערב והם יעדיפו לבצע את האימון שלהם בערב בדיוק מהסיבה ההפוכה, אחרי כל הארוחות של היום יש להם אנרגיה לבצע את האימון ומערכת העיכול אינה מפריעה לביצועים שלהם. 

אימוני ערב עלולים להוות גם חיסרון, במידה והם מבוצעים בסמוך לשינה עלול להיווצר מצב של אנרגיה עודפת לאחר האימון וזה יקשה על ההירדמות בלילה.  בנוסף, עד שמגיעה שעת האימון, לרוב אחרי יום עבודה ארוך ישנם אנשים ש"יפלו" לעייפות ובעצם יותרו על האימון לגמרי . 

לסיכום אין שעה שהיא נכונה או לא , הכל תלוי בהעדפה האישית ומה שעובד הכי טוב עבור כל אחד, הכי חשוב שתמצאו זמן להתאמן בצורה טובה, נכונה ואפקטיבית.

לכל שאלה או התייעצות בנוגע לתחרויות בפיתוח גוף,

זמין עבורכם\ן תמיד- יקיר נס, מר ישראל בפיתוח גוף 4 פעמים.

חייגו: 050-669-3588

2020 © כל הזכויות שמורות ל-FITNASS