fbpx

ריצה או הליכה-מה עדיף?

17 אוקטובר 2021
יקיר נס

שאלה שנשאלת רבות בקרב מתאמנים היא איזו פעילות עדיף באימון אירובי? ריצה או הליכה? מה שורף יותר? מה טוב יותר לשריפת שומן? 

קודם כל חשוב לשאול את עצמנו לאיזו מטרה זה עדיף? מה נרצה להשיג מהריצה או מההליכה? מה המטרה? 

ישנם מתאמנים שישאלו את השאלה הזאת בהמשך לשאלה מה עדיף יותר למטרת חיטוב? מה שורף יותר קלוריות? 

התשובה לשאלה זו היא ששתי הפעילויות הללו אינן רלוונטיות, חיטוב נשיג על ידי גירעון קלורי רציף הנמשך לאורך זמן – כלומר מדובר בתזונה שלנו, לכן לא משנה מה נבחר ריצה או הליכה, זה לא העיקר להתעסק בו כאשר אנו רוצים לרדת במשקל.

שאלה נוספת שצריך לשאול את עצמנו היא – מה אנחנו יותר אוהבים? איזו פעילות אירובית נצליח לבצע בתדירות גבוהה לאורך זמן ממושך? 

אם התשובה היא ריצה – נבחר בריצה ואם אנחנו פחות מתחברים לריצה  – נבחר בהליכה,  העיקר הוא לבצע פעילות כלשהי. 

יחד עם זאת קיימים כמה מיתוסים עיקריים שנאמרים רבות וחשוב לדעת שהם אינם נכונים! 

מיתוס ראשון ריצה גורמת לשריפת שריר – זה כלל לא נכון, אין כל חשש לשרירים במהלך ריצה. 

מיתוס נוסף – ריצה שורפת יותר מהליכה – ובכן זה נכון, אבל היחס בין ריצה להליכה בהקשר של שריפה קלורית הוא מינורי ואין פער גדול, לכן אם זאת הסיבה שאתם בוחרים את הריצה ואתם לא באמת אוהבים לרוץ – תוותרו על כך.

לסיכום, מה שחשוב הוא להיות בפעילות, לא משנה איזו העיקר להתאמן וכמובן רצוי לבחור בפעילות שאתם מוצאים בה הנאה, כדי שתצליחו להתמיד בה. 

למטרת שריפת שומנים, תזונה זה הנושא הראשון שצריך לעבוד עליו ופעילות אירובית היא רק בונוס. ריצה או הליכה זה לא משנה מה תבחרו, וכמובן קיימות עוד פעילויות אירובי נוספות כגון אופנים, אליפטיקל, שחייה וכדומה, תבחרו פעילות אחת שאתם מתחברים אליה מכלל האופציות. 

לכל שאלה או התייעצות בנוגע לתחרויות בפיתוח גוף,

זמין עבורכם\ן תמיד- יקיר נס, מר ישראל בפיתוח גוף 4 פעמים.

חייגו: 050-669-3588

2020 © כל הזכויות שמורות ל-FITNASS