fbpx

התאמת אימונים ותזונה על בסיס מבני גוף שונים

13 ספטמבר 2021
יקיר נס
אימוני כושר

קיימת תיאוריה המחלקת את בני אדם השונים לשלושה סוגי מבנה גוף והתיאוריה הזאת נותנת הסבר על מבנה הגוף ואף מסבירה איך כל מבנה גוף צריך להתנהג מבחינת אימונים ותזונה. 

3 המבנים הללו נקראים: 

  1. אקטומורף – מבנה צר וארוך, לאנשים בעלי מבנה אקטומורף יהיה קושי בעלייה במשקל וקושי גם בירידה במשקל . 
  2. מזומורף- מבנה אתלטי ושרירי, לאנשים בעלי מבנה מזומורף יהיה קל להעלות במסת השריר ויהיה להם קל גם לרדת באחוזי השומן.
  3. אנדומורף- מבנה עגול ונמוך, לאנשים בעלי מבנה אנדומרף יהיה קל להעלות במסת השריר אך הם גם יעלו מהר באחוזי השומן . 

על פי התיאוריה הזאת קיימים אימונים המותאמים לכל מבנה ומזונות שמקוטלגים לאותו מבנה ספציפי ועל פיהם צריך כל אדם לחיות.

נשאלת השאלה האם לתיאוריה הזאת יש ביסוס? האם היא נכונה? האם זאת הדרך להשיג את המטרה שלנו? 

ובכן, לתיאוריה הזאת אין ממש ביסוס או היגיון מסוים מכמה סיבות: 

1.לכל אדם יש מטרה השונה משל האחר ולא ניתן לתת לכולם את אותה התוכנית, בעלת אותם תרגילים ואותו אופי אימונים, כל אדם צריך לקבל תוכנית אימונים המותאמת למטרה שלו, לצרכים שלו, לפיזיולוגיה שלו , לעבר הרפואי שלו וכדומה.

2.לאורך השנים בוצעו מחקרים רבים ולפי המדע אנו יודעים כיצד עלינו להתנהג כאשר אנחנו רוצים להעלות במשקל , לרדת במשקל וכדומה, המנגנונים של כל אדם זהים וגוף האדם עובד אצל כולם באותה הדרך. 

לכן אין דרך מסוימת שמתאימה לאדם אחד לרדת במשקל ולאדם אחר תהיה דרך שונה. לדוגמה, כל אדם שירצה להעלות במשקל ולא משנה מה מבנה גופו, יצטרך להיות בפלוס קלורי וכשנרצה לרדת במשקל נצטרך להיות בגרעון קלורי מבלי קשר למבנה הגוף שלנו.

3.כנראה שקיימים אלפי סוגים של מבנה גוף בעולם ובלתי הגיוני שמסך כל בני האדם החיים בכדור הארץ יהיו רק 3 מבני גוף, מה גם שמבנה גוף הוא עניין דינמי שיכול להשתנות. 

לסיכום, תפריט תזונה ותוכנית אימונים צריכים להיות מותאמים אישית לכל אדם בהתאם למטרות שלו, לפיזיולוגיה שלו, לאורח החיים שלו, למגבלות שלו ולבעיות הרפואיות שלו במידה וקיימות ולא לפי מבנה גוף או תיאוריה שנכתבה ללא ביסוס מדעי ומחקרים המוכיחים אותה. 

לכל שאלה או התייעצות בנוגע לתחרויות בפיתוח גוף,

זמין עבורכם\ן תמיד- יקיר נס, מר ישראל בפיתוח גוף 4 פעמים.

חייגו: 050-669-3588

2020 © כל הזכויות שמורות ל-FITNASS