fbpx

חופשה – איך מתנהלים?

26 ספטמבר 2021
יקיר נס

חופשות הן חלק בלתי נפרד מחיינו, במהלך השנה כולנו יוצאים לחופשה קצרה, לפעמים אפילו כמה פעמים במהלך השנה. מעטים יודעים כיצד להתנהל "חכם" במהלכה ואלו שלא, לפעמים מגיעים לחופשה ללא הכנה מראש ופשוט ממשיכים את החופשה גם אחריה. 

אז איך להתנהל נכון בחופשות מבחינת התזונה והאימונים שלנו ?

מבחינה תזונתית – קודם כל חשוב להבין שכנראה לא נרצה לשאוף להיות בגירעון קלורי בחופשה ונרצה בעצם לצאת מהשגרה הכללית שלנו, לכן לא נצפה לרדת במשקל לאחר החופשה.      

למרות זאת, חשוב ליצור שגרה מסוימת במהלך החופשה. לדוגמה, בארוחת הבוקר אפשר לבדוק קודם  מה מוגש ורק אחר כך לבחור את מה שבאמת אנחנו רוצים לאכול. מומלץ לא להתפרע ולאכול עד אפס מקום בגלל שאנחנו בחופשה – בחרו כמות שתספק אתכם ולא תכביד לכם על הבטן במהלך היום, במידה ואתם לא רעבים כל כך אפשר גם לאכול ארוחה קטנה ולהמשיך את היום כרגיל. 

אופציה נוספת שיכולה להיות רעיון היא לקחת כמה מאכלים שונים ובעצם להתחלק עם האנשים שאתם נמצאים איתם. הקפידו על ארוחות מסודרות ואל תתפרעו עם נשנושים שלא ישביעו אתכם. 

מבחינת אימונים – לא לכולם יתאים להתאמן במהלך החופשה ולכן גם אופציה של לקחת את החופשה כימי מנוחה מאימונים היא רעיון שיכול להתאים למי שאינו רוצה להתאמן בחופשה מכל סיבה שהיא. 

ככל הנראה לא יקרה לגוף שום נזק אם הוא לא יתאמן כמה ימים בודדים ובטח שלא תהיה ירידה במסת השריר כל כך מהר אחרי כל העבודה שעשינו. 

במידה וישנם אנשים שכן רוצים לשלב אימונים במהלך החופשה, יש אופציה למשל  לקום מוקדם ולבצע אימון קצר מבדרך כלל, לדוגמה אימון Full body שעובד על כל השרירים באימון אחד. אופציה נוספת היא להתאמן כרגיל, אך להוריד את כמות האימונים השבועית. 

גם מבחינת האימונים צריך לקחת בחשבון שככל הנראה בחופשה לא נשאף להתקדם במשקלים ולבצע אימונים אינטנסיביים כמו בשגרה רגילה. 

טיפ לחופשה שיכול לעזור לנו לשמור על המשקל שלנו ולהנות מהחופשה מבלי להרגיש שהתאמנו, הוא בעצם ליצור פעילות גופנית שהיא לא מתוכננת. לדוגמה, במקום לעלות במעלית לעלות במדרגות, במקום לנסוע במונית אפשר ללכת ברגל וככה אפילו להרוויח לראות את המקום שבו אנחנו מטיילים. 

לסיכום, יציאה מהשגרה לא חייבת להיות בהכרח שלילית, להפך, היא יכולה לתת לנו מוטיבציה להמשך, אחרי שהגוף נח ואגר כוחות מחודשים. 

השתדלו לא להתפזר ולאכול באופן מבוקר, להקפיד על כמות החלבון היומית שלכם ולנסות להיות כמה שיותר פעילים במהלך החופשה. חשוב לזכור שכמה ימים בודדים שבהם לא שומרים על תפריט או אימונים לא יפגעו בנו ולא יגרמו נזק בלתי הפיך, צריך לקחת דברים בפרופורציות ולשחרר.  

חופשה מהנה ! 

לכל שאלה או התייעצות בנוגע לתחרויות בפיתוח גוף,

זמין עבורכם\ן תמיד- יקיר נס, מר ישראל בפיתוח גוף 4 פעמים.

חייגו: 050-669-3588

2020 © כל הזכויות שמורות ל-FITNASS