fbpx

האם צריכה "גדולה" של חלבונים פוגעת בכליות שלנו ?

20 יוני 2021
יקיר נס

יתכן ששמעתם בעבר את הטענה ש"צריכה מוגברת של חלבונים עלולה לפגוע לכם בכליות", האמנם? 

קודם כל נזכיר מה חשיבות צריכת החלבונים כחלק מהתזונה שלנו:

חלבונים תפקידם לעזור לנו  לשמר או לבנות את מסת השריר והם תורמים לתהליכים פיזיולוגים תקינים בגופנו. 

כמות צריכת החלבון היומית המומלצת לאדם נעה בין 0.8-1 גרם חלבון לכל ק"ג ממשקל הגוף. 

לדוגמה :בן אדם  השוקל 70 קילו יצטרך לצרוך כל יום בין 56-70 גרם חלבון. 

כמות צריכת החלבון היומית המומלצת לאדם המתאמן על מנת ליצור היפרטרופיה – עלייה במסת השריר, נעה בין 1.6-2.2 גרם חלבון לכל ק"ג ממשקל הגוף . 

בנוסף לכך, לאדם המתאמן ונמצא בתהליך חיטוב, כלומר בתקופת גרעון קלורי, ישנה המלצה לצרוך בין 2.3-3.1 גרם חלבון לכל ק״ג ממשקל הגוף. צריכת כמות זו של חלבון, יכולה לתרום לתהליך בתחושת השובע, מהסיבה שעבור חלבון אנחנו משקיעים יותר אנרגיה בעיכול ובספיגה לעומת עבור פחמימות ושומנים. לכן, ייתכן שזה  יהיה אפילו יתרון עבור אנשים שנמצאים בתהליך חיטוב.

אך נשאלת השאלה , במידה ונצרוך בין 2.3-3.1  ויותר, האם בהכרח יהיה לנו נזק כלייתי? 

התשובה היא לא, ממחקרים שבוצעו נקבע שבמידה ומדובר באדם בעל כליות בריאות ומתפקדות, הכליות שלו אמנם יעבדו יותר על תהליך הסינון של תוצרי פירוק החלבונים, אך זה לא יגרום לנזק.

הגעה לכמות חלבון גדולה מספיק על מנת שתגרום לנזק זה דבר שלא פשוט לבצע. לכן, מסקנה, אין מה לחשוש מצריכה מוגברת של חלבונים וזה אפילו מומלץ לאדם בריא שמתאמן על מנת למקסם שימור ועלייה במסת השריר . 

לכל שאלה או התייעצות בנוגע לתחרויות בפיתוח גוף,

זמין עבורכם\ן תמיד- יקיר נס, מר ישראל בפיתוח גוף 4 פעמים.

חייגו: 050-669-3588

2020 © כל הזכויות שמורות ל-FITNASS