fbpx

מה לאכול לפני ואחרי אימון והאם זה חובה ?

17 אוקטובר 2021
יקיר נס

אחת השאלות שנשאלות המון כשמתחילים להיכנס לשגרת אימונים היא בנושא האוכל, האם חייב לאכול לפני ואחרי האימון? ואם כן, מה אוכלים? מה החוקים? 

אז נתחיל בשאלה האם חובה לאכול לפני אימון? 

התשובה היא לא, לא חובה. ישנם אנשים שירגישו צורך להכניס אנרגיה לפני האימון והם יאכלו ארוחת ביניים קטנה וישנם אנשים שיעדיפו להתאמן על קיבה ריקה מהסיבה שבמידה ויאכלו לפני האימון זה יכביד להם על הבטן והאימון ילווה עם בחילות וכתוצאה מכך הביצועים באימון יפגעו. 

לכן עניין האכילה לפני האימון הוא אינדיבידואלי ולא מחייב. 

במידה ואתם מרגישים שאתם צריכים לאכול לפני האימון, ההמלצה היא לאכול אוכל שייתן לכם אנרגיה מהירה – כלומר מתפרקת מהר. לדוגמה- פחמימות כגון: תמר, בננה, פריכיות, ריבה, דבש וכדומה.

ומה לגבי אחרי האימון? האם כאן יש חובה לאכול ?

גם כאן התשובה היא לא, במידה ואינכם רעבים מיד אחרי האימון אין צורך לדחוף אוכל כי עכשיו סיימתם אימון, אפשר גם להמתין מספר שעות עד לארוחה הבאה.

בארוחה שלאחר האימון מומלץ לאכול פחמימה שתחזיר את האנרגיה אחרי האימון שעשינו, ובנוסף מקור חלבון, שההמלצה לגבי צריכת החלבון היא לפזר את כמות החלבון היומית שלנו לאורך כל היום. 

בנוסף חשוב להזכיר שקיים מיתוס לגבי החלבון הנקרא "חלון הזדמנויות" – שאומר שחייב לצרוך חלבון מיד לאחר האימון מהסיבה שבמידה ולא נצרוך יתבצע פירוק של השריר וכשנצרוך אותו מידית זה יביא לגדילה מקסימאלית של השריר. המיתוס הזה כמובן אינו נכון, כן חשוב לצרוך חלבון אחרי האימון, אך לא חייב מיד אחריו וכמו שנאמר קודם ההמלצה היא לפזר את כמות החלבון לאורך כל היום. 

לסיכום, עניין האכילה לפני ואחרי האימון הוא אינדיבידואלי, כל אחד לפי הנוחות שלו ואין נכון או לא נכון. 

לכל שאלה או התייעצות בנוגע לתחרויות בפיתוח גוף,

זמין עבורכם\ן תמיד- יקיר נס, מר ישראל בפיתוח גוף 4 פעמים.

חייגו: 050-669-3588

2020 © כל הזכויות שמורות ל-FITNASS